
Zmiany pokoleniowe dotykają hotelarzy
Preferencje klientów biznesowych, korzystających z usług hotelowych, cały czas ewoluują. W ostatnich latach znacznemu rozszerzeniu uległy również kanały dystrybucji pokoi.
W branży spotkań coraz większą grupę klientów stanowią tzw. „millenialsi”. To młodzi ludzie, którzy mają zupełnie inne oczekiwania niż przedstawiciele starszych generacji. Dużo mówi się o formie eventów, w których biorą udział. Te powinny być niezbyt długie, angażujące, interaktywne, pełne nowych technologii. To jednak nie wszystko – inne są także oczekiwania tej grupy w stosunku do hoteli. Zachodzącym zmianom oraz temu, jak na nie reagować poświęcona była konferencja ACTE Poland, która pod koniec marca odbyła się w Warszawie.
Inny sposób nagradzania
Zmiany pokoleniowe to duże wyzwanie dla osób zarządzających całymi sieciami, ale też pojedynczymi obiektami. W grę wchodzi głównie tworzenie oferty i sposób promocji, chociaż wystrój hoteli i obsługa na miejscu to również ważne elementy. Niezależnie od tego fundamentalną kwestią pozostaje sam sposób dotarcia do „millenialsów”. – Chodzi o to, jak tych młodych, dynamicznych ludzi przyciągnąć do siebie, zainteresować, ale też finalnie związać w jakiś sposób z daną siecią. Skierowana do nich oferta musi być skonstruowana w taki sposób, aby zwrócili na nią uwagę. A to wymaga odpowiedniego podejścia – powiedział podczas konferencji Greg Acha, global process owner – travel & expense w firmie Stanley Black & Decker. W tej sferze ciekawym aspektem, na który zwrócono uwagę, jest stosunek tej grupy klientów do hotelowych programów lojalnościowych, mających zbudować ich przywiązanie do danej sieci na dłużej. Dla reprezentantów młodszych pokoleń największą korzyścią płynącą z uczestnictwa w tego typu programach nie są wbrew pozorom benefity finansowe, w tym bezpłatne noclegi. Liczą się dodatkowe bonusy, głównie nagrody gwarantujące jakieś unikalne przeżycia (tzw. personal experiences), które można otrzymać za lojalność wobec konkretnej marki. Ten trend został już zauważony przez największe sieci hotelowe, które w swoich programach, poza możliwością wymiany punktów na wspomniane już noclegi czy darmowe upgrade’y rezerwowanych pokoi, wprowadzają m.in. oferty pobytu w atrakcyjnych destynacjach (obejmujące zarówno transport, hotel, jak i program towarzyszący) czy opcję zakupu biletów na ciekawe wydarzenia (eventy, imprezy muzyczne, kulturalne etc.). Należy się spodziewać, że ta strategia będzie rozwijana, ponieważ zdaje się przynosić pożądane efekty.
Więcej w czerwcowym numerze THINK MICE.
ZAMÓW PRENUMERATĘ