Fot. ©Bartłomiej Dąbrowski

Środkowa Dalmacja zaprezentowała ofertę turystyczną w Polsce

przez Think MICE

30 października przedstawiciele branży MICE wybrali się do warszawskiego hotelu Polonia Palace na prezentację chorwackiego regionu Środkowa Dalmacja. Godzina spotkania została wybrana nieprzypadkowo…

Chorwacja jest kierunkiem Polakom bardzo dobrze znanym – na tle biznesowym i wyjazdów indywidualnych, w sezonie, jak i poza nim. W końcu Polska jest jednym z najważniejszych rynków zagranicznych, zarówno dla Środkowej Dalmacji, jak i całej chorwackiej turystyki. Świadczą o tym konkretne statystyki – w 2025 roku region odwiedziło o 2 proc. więcej polskich gości niż w roku poprzednim. Do tej pory odnotowano już ok. 350 tys. przyjazdów naszych rodaków, którzy zarezerwowali 2,4 mln noclegów.

W centrum zainteresowania 
Nic więc dziwnego że prezentacje oferty turystycznej różnych regionów Chorwacji mają w Polsce bardziej charakter umacniania pozycji i pielęgnowania relacji, aniżeli samego zaznajamiania z możliwościami danego kierunku. Pod koniec października Środkową Dalmację zareklamowano gościom na poziomie audiowizualnym oraz na talerzu, przybliżając tym samym marendę – tradycyjną przerwę w formie posiłku pomiędzy śniadaniem a obiadem. Na wydarzeniu pojawili się: Ivana Vladović, dyrektorka Wspólnoty Turystycznej Województwa Splicko-Dalmatyńskiego, Blaženko Boban, marszałek województwa splicko-dalmatyńskiego, Tomislav Vidošević, ambasador Republiki Chorwacji w Polsce oraz Małgorzata Kowalska, dyrektorka przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.

Promocja poprzez smak
Podczas eventu bardzo istotne stało się wysunięcie na pierwszy plan bogactwa dalmatyńskiej oferty gastronomicznej. Dlatego też część spotkania stanowił pokaz kulinarny złożony z lokalnych specjałów przygotowanych pod okiem Željka Nevena Bremeca, prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni Regionów Śródziemnomorskich i Europejskich (ŠKMER). To wszystko po to, by w adekwatnym klimacie wspomnieć o projekcie „Dalmatyńska Marenda", zainicjowanym przez Wspólnotę Turystyczną Województwa Splicko-Dalmatyńskiego w 2023 roku. Jego celem jest promocja marendy nie tylko jako tradycji tego kierunku, ale i produktu turystycznego. Projekt przyczynia się również do zachowania dziedzictwa kulinarnego – w jego ramach certyfikowane są lokale gastronomiczne i producenci wykorzystujący lokalne składniki oraz przygotowujący potrawy zgodnie z regionalną tradycją. Muzyczną oprawę imprezy zapewniła Katica Marinović, wykonując tradycyjne dalmatyńskie pieśni.

AK
Zdjęcia: ©Bartłomiej Dąbrowski