Fot. Materiały prasowe

Spotlight on Poland 2025: People, Place, Purpose

przez Think MICE

W Sopocie odbyła się tegoroczna konferencja Spotlight on Poland. Impreza, pod hasłem „People, Place, Purpose”, zgromadziła przedstawicieli branży MICE i ekspertów z Polski i ze świata. W jej ramach zorganizowano również fam trip, adresowany do wyselekcjonowanej grupy hosted buyersów z kluczowych rynków zagranicznych. Chodziło o zaprezentowanie Gdańska i Sopotu jako nowoczesnych i konkurencyjnych destynacji dla organizacji międzynarodowych kongresów, konferencji i podróży motywacyjnych.

Spotlight on Poland, zorganizowane przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) we współpracy z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT), stworzyło przestrzeń do dyskusji o inkluzywnej przyszłości przemysłu spotkań, roli dobrostanu w pracy i życiu oraz o budowaniu wartościowych relacji biznesowych. Partnerami tegorocznej edycji byli: PLL LOT, Gdańska Organizacja Turystyczna (Gdansk Convention Bureau), Sopocka Organizacja Turystyczna oraz Holiday Inn Gdańsk – City Centre.

Konferencję zainaugurowały wystąpienia Agnieszki Szymerowskiej, prezeski zarządu SKKP oraz Anety Książek, kierowniczki PCB POT, które podkreśliły znaczenie współpracy i wdrażania innowacyjnych rozwiązań jako motoru dalszego rozwoju turystyki biznesowej w Polsce. Wydarzenie poprowadził Maciej Kautz.

Pierwsza część programu, zatytułowana „An Inclusive Future”, poświęcona była temu, jak dostępność, zrównoważony rozwój i równe szanse mogą stymulować wzrost gospodarczy oraz wspierać transformację branży spotkań. Łukasz Wysocki (Gdańska Organizacja Turystyczna) wraz z synem Filipem zaprezentowali wystąpienie „Accessibility as a Business Opportunity for the Industry – It Doesn’t Have to Be Expensive”, wskazując, że dostępność to nie koszt, lecz realny atut biznesowy. Z kolei Jakub Łukaszewski (100cznia) podzielił się doświadczeniami z wdrażania praktyk proekologicznych w przestrzeniach poprzemysłowych, pokazując, jak kultura uliczna może harmonijnie współistnieć ze zrównoważonym rozwojem, a Ewa Salamon (Lock.me) oraz Paulina Lenko (Fundacja Mamy Podobnie) zwróciły uwagę na potrzeby osób neuroatypowych podczas wydarzeń.



Po prelekcjach uczestnicy mieli okazję do rozmów kuluarowych i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych podczas przerwy networkingowej w przestrzeniach hoelu Haffner w Sopocie.

Drugą część konferencji wypełniły interaktywne warsztaty „The Happiness Blueprint: Integrating Wellbeing in Life and Work”, prowadzone przez Małgorzatę Zalewską – ekspertkę w dziedzinie nauki o szczęściu, certyfikowaną life coach i międzynarodową prelegentkę. Uczestnicy poznali strategie łączenia osobistej satysfakcji z realizacją celów zawodowych oraz sposoby dbania o dobrostan w środowisku biznesowym. Przed kolacją (w restauracji White Marlin w Sopocie) odbyła się jeszcze gra MICE Bingo, autorstwa TARIFA Corporate Events. – Konferencja Spotlight on Poland 2025 po raz kolejny udowodniła, że polska branża spotkań konsekwentnie stawia na inkluzywność, zrównoważony rozwój i wellbeing – fundamenty, które wzmacniają jej konkurencyjność na arenie międzynarodowej – skomentowała Aneta Książek. 

Fam trip
Równolegle z częścią merytoryczną konferencji realizowany był program studyjny (fam trip) przygotowany dla grupy hosted buyers z rynków priorytetowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z infrastrukturą konferencyjną i ofertą incentive w Gdańsku i Sopocie, spotkać się z lokalnymi dostawcami usług MICE oraz doświadczyć atmosfery regionu pomorskiego. Goście odwiedzili m.in. Arche Dwór Uphagena, Europejskie Centrum Solidarności, Radisson Blu Hotel Gdańsk na Głównym Mieście, Muzeum II Wojny Światowej, Sky Bar w Holiday Inn Gdańsk czy przestrzenie postindustrialne 100cznia.

Mieli okazję wziąć udział w warsztatach bursztynowych, ginu i degustacji w 3City Distillery, odbyć rejs z Gdańska do Sopotu (Premium Yachting), pospacerować po Gdańsku i Sopocie, zobaczyć Food Hall Krzywy Domek, Hotel Sopot, Hotel Haffner, Sofitel Grand, Radisson Blu Sopot Hotel oraz Sopot Marriott Resort & Spa (gdzie przewidziano aktywności spa i wellness). 

Źródło: Poland Convention Bureau POT, oprac. MK