Międzynarodowa nagroda dla Mercure
- przez Think MICE
Podczas gali European Franchise Awards 2025, organizowanej przez Europejską Federację Franczyzową (EFF), sieć Mercure zdobyła tytuł Międzynarodowej Marki Roku. To nagroda wyróżniająca globalną ekspansję oraz pozycję w segmencie hoteli franczyzowych.
Od momentu powstania w 1973 roku Mercure stawia na regionalną autentyczność i kulturowe powiązania. Marka może pochwalić się siecią ponad 1 tys. otwartych hoteli i największym planem inwestycyjnym w portfolio Accor, który obejmuje 210 obiektów.
Tytuł międzynarodowej marki European Franchise Awards Mercure zdobył dzięki uznaniu jury, składającego się z przedstawicieli 18 europejskich stowarzyszeń franczyzowych. Plebiscyt przyznaje wyróżnienia w kategoriach m.in.: Franczyzobiorca Roku, Franczyzodawca Roku, Wschodząca Marka Franczyzowa oraz Nagroda Galerii Sław Franczyzy.
– Europejskie nagrody to wyjątkowa okazja, aby zintegrować społeczność franczyzową i uhonorować najlepsze praktyki w tej dziedzinie. To dla nas zaszczyt spotykać się i świętować osiągnięcia najlepszych konceptów i osób w naszej branży – powiedział Mathias Lehner, Chair EFF. – To wyróżnienie jest świadectwem zaangażowania marki Mercure w dostarczanie gościom wartościowych doświadczeń poprzez pryzmat lokalnej kultury. Mogliśmy osiągnąć ten sukces dzięki naszym zespołom, gościom i partnerom, z którymi nieustannie rozwijamy się, oferując podróżnym nowe sposoby zanurzenia się w miejscach, które odkrywają – w Europie i na całym świecie – dodał Vincent Moskovtchenko, VP Marketing Midscale Brands for Europe & North Africa w Accor.
EFF zrzesza organizacje z całej Europy, w tym m.in. z Niemiec, Finlandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Niderlandów, Francji, Chorwacji, Węgier, Szwecji, Norwegii, Słowacji, Portugalii, Włoch, Grecji, Serbii oraz Macedonii Północnej. Federacja wspiera sieć obejmującą ponad 3 tys. konceptów franczyzowych i 500 tys. punktów sprzedaży, w której działa ponad 3 mln profesjonalistów.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK