Fot.ubiepodroze.eu / Paweł Jakubowski /

Press tour i debata w Mövenpick Grand Hotel Wrocław

przez Think MICE

5-7 czerwca przedstawiciele polskich i międzynarodowych mediów uczestniczyli w wyjeździe prasowym zrealizowanym w Mövenpick Grand Hotel Wrocław, należącym do grupy Accor. Wydarzeniu towarzyszyła ekspercka debata poświęcona ekologii i designowi. 

Na początku czerwca, na zaproszenie grupy Accor oraz agencji 38 Content Communication,  grupa dziennikarzy z różnych krajów – w tym przedstawiciel THINK MICE – pojawiła się we Wrocławiu. Zapoznaniu z ofertą i infrastrukturą Mövenpick Grand Hotel Wrocław towarzyszyło poznanie kulinarnej strony marki – autorskich pralinek, lodów i szotów witaminowych. W programie wyjazdu przewidziano też czas na zwiedzanie Wrocławia oraz część integracyjno-networkingową (warsztaty robienia pralinek, rejs łódką, kolacja z degustacją win). 









Ważnym punktem programu była ekspercka debata, podczas której prelegenci rozmawiali o tym „Jak łączyć historyczne dziedzictwo architektoniczne z nowoczesnością oraz w jaki sposób pogodzić troskę o środowisko z rosnącymi oczekiwaniami gości hotelowych?”. Zaproszeni do dyskusji goście skupili się m.in. na ukazaniu znaczenia designu i spójności marki oraz wyróżnikach, dzięki którym Wrocław jest docenianym miastem. Tematy przedstawiono z perspektywy architekta, projektanta, inwestora i eksperta branży turystycznej. Zdradzono również, że kolejny hotel sieci Mövenpick powstanie w Poznaniu.



W panelu dyskusyjnym wzięli udział: Małgorzata Miernik (Design and Technical Director Poland and Baltics w Grupie Accor), Grzegorz Rojek (prezes zarządu Grand Hotel), Piotr Kalinowski (CEO/ Design Director w MIXD) oraz Aneta Książek (szefowa Poland Convention Bureau POT). Moderacją zajął się dziennikarz i podróżnik Paweł Kunz.



Mövenpick Grand Hotel Wrocław został „wmontowany” w architektoniczne dziedzictwo Wrocławia, powstając na miejscu zbudowanego w XX wieku Hotel du Nord. Proces zbierania danych, analizy rycin, rewitalizacji, transformacji i dokumentacji zaczął się w 2017 roku i trwał do marca br. – Współczesne inwestycje w hotelarstwo coraz częściej wybierają drogę rewitalizacji – nie tylko z powodów estetycznych czy lokalizacyjnych, ale ze względu na rosnącą wartość autentyczności. Goście oczekują dziś miejsc z duszą, a nie anonimowych przestrzeni. Odrestaurowanie ponad stuletniego budynku w sercu Wrocławia było więc nie tylko decyzją biznesową, ale również ukłonem w stronę historii i tożsamości miasta – powiedział Grzegorz Rojek, prezes zarządu Grand Hotel.

Wykonawcy nie byli ograniczeni sztywnymi schematami designarskimi czy konkretnie ustalonym stylem marki. Swoją realizacją starali się podkreślić wartość historyczną przestrzeni, a także zamknęli w akcentach nawiązanie do znajdującego się tuż obok hotelu Dwora Głównego PKP. Za projekt wnętrz odpowiadało studio MIXD. W Mövenpick Grand Hotel Wrocław na gości czeka 198 pokoi oraz sale konferencyjne, w których można zorganizować event dla 183 osób. 

AK