
Zespół IMEX Group na Laboratorium Twórców
- przez Think MICE
Warszawa gościła przedstawicieli zespołu IMEX Group: Suzanne Medcalf Mulligan, Sophie Pink oraz Willa Duffielda. Ich wizyta odbyła się na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau (POT PCB) i obejmowała wystąpienia eksperckie podczas „Laboratorium Twórców” w Centrum Nauki Kopernik.
Zaproszeni goście odpowiadają za marketing internetowy IMEX oraz tworzenie treści związanych z targami i przemysłem spotkań.
Podczas „Laboratorium Twórców” Suzanne Medcalf Mulligan (Head of Engagement) oraz Sophie Pink (Digital & Social Media Manager) podzieliły się globalnymi trendami w marketingu internetowym oraz doświadczeniami IMEX Group jako organizatora kluczowych międzynarodowych targów. Ekspertki podkreśliły znaczenie budowania zaangażowanej społeczności poprzez autentyczność, storytelling i skuteczne wykorzystywanie platform takich jak Instagram czy LinkedIn. Zwróciły także uwagę na to, jak muzyka i taniec wzmacniają relacje oraz budują pozytywne emocje w społeczności IMEX.
– Nasze wystąpienie w roli ekspertów było niesamowitym doświadczeniem. Dynamiczna i twórcza atmosfera panująca w stolicy Polski znakomicie współgrała z naszą prezentacją dotyczącą budowania społeczności poprzez marketing. W IMEX nie tworzymy tylko treści – skupiamy się na autentycznym zaangażowaniu, które łączy ludzi i celebruje naszą wspólną pasję do branży eventowej. Wykorzystujemy media społecznościowe jako narzędzie do ciągłego angażowania naszej społeczności przez cały rok, odzwierciedlając to, czego mogą oczekiwać na naszych targach w Frankfurcie i Las Vegas, oraz korzyści płynące z bycia częścią naszej sieci. Moja rada dla profesjonalistów z przemysłu spotkań i wydarzeń to naprawdę dobrze poznać swoją markę. Media społecznościowe działają tylko wtedy, gdy jesteś pewien swojej tożsamości i jesteś jej wierny. Pokazuj się konsekwentnie, niezależnie od tego, czy robisz to za pomocą filmów, zdjęć czy artykułów. Autentyczność jest kluczem. Kiedy mówisz w sposób transparentny, budujesz silniejsze relacje ze swoją publicznością – powiedziała Suzanne Medcalf Mulligan.
– W Warszawie zapytano mnie o radę dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Moja odpowiedź to analizuj profile w social media marek, które Cię inspirują. Przyglądaj się ich treściom i szukaj sposobów, by dostosować je do własnych potrzeb. Media społecznościowe to kanały komunikacji marketingowej, na których możesz wyrażać osobowość marki, dlatego nie bój się eksperymentować i próbować nowych rzeczy. Instagram, LinkedIn i YouTube to niezbędne narzędzia dla firm w sektorze MICE. Instagram oferuje wszystko, czego potrzebujesz, dosłownie na wyciągnięcie ręki – od edycji zdjęć i wideo po dodawanie efektów. Te platformy są doskonałe dla firm z ograniczonymi zasobami (czas, zespół, budżet), ponieważ nie musisz mieć drogiego sprzętu, aby zacząć tworzyć świetne treści – dodała Sophie Pink.
Również trzeci członek zespołu IMEX obecny na „Laboratorium Twórców” podzielił się swoimi radami. Will Duffield jest videographerem i fotografem, który podczas wizyty w Warszawie przez cztery dni robił zdjęcia i tworzył krótkie formy wideo na Instagram IMEX Group. – Dla każdego, kto chce poprawić swoje umiejętności fotograficzne, moja rada jest prosta: skup się na oświetleniu i kompozycji. Oświetlenie jest kluczowe - więcej światła pozwala kamerze uchwycić więcej detali. A jeśli chodzi o kompozycję, nie ograniczaj się tylko do tego, co widzą Twoje oczy. Zastanów się nad kadrowaniem, kątem i historią, którą próbujesz opowiedzieć. Niezależnie od tego, czy używasz telefonu komórkowego, czy profesjonalnej kamery, zasady pozostają te same – mówił Will Duffield.
– Do projektu Laboratorium Twórców zapraszamy ekspertów, którzy mogą podzielić się cennym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami. Tym razem mieliśmy przyjemność gościć zespół Digital Team IMEX Group, który słynie z innowacyjnego podejścia do marketingu. Ich umiejętność angażowania społeczności poprzez media społecznościowe, storytelling i autentyczność to doskonały przykład skutecznej strategii komunikacji. Spotkanie w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie było nie tylko prezentacją ich działań, ale zapoczątkowało też inspirujące rozmowy o trendach, technologii i relacjach w świecie eventów – skomentował Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu PCCB POT.
Źródło: Poland Convention Bureau POT, oprac. MK