
Konkurs PR WINGS już po raz czwarty
- przez Think MICE
Pod koniec czerwca rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do czwartej edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR Wings, którego THINK MICE jest partnerem medialnym. Tym razem uczestnicy powalczą o zwycięstwo aż w 24 kategoriach (w tym eventowej) z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września br.
Organizator konkursu – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) – zaprasza do udziału w nim autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 do 30 czerwca 2024 roku. PR Wings powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem.
Korzyści z udziału w konkursie PR Wings nie ograniczają się jedynie do możliwości uzyskania statuetki. Każde zgłoszenie to szansa na potwierdzenie wartości merytorycznej projektu oraz okazja do zwiększenia rozpoznawalności firmy bądź marki. Konkursowe kampanie ocenia ponad 70-osobowe jury złożone ze specjalistów w obszarze komunikacji: przedstawicieli różnych gałęzi biznesu, sektora publicznego, pozarządowego, mediów i środowiska akademickiego.
Konkurs PR Wings ma charakter otwarty: jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty: prywatne, publiczne, NGO; specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki. Ważne, by zgłaszane projekty realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2024 roku i wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii (ich szczegółowy wykaz znajduje się poniżej). – Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy. W konkursie PR Wings kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok, dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – powiedziała Emilia Hahn, prezeska SAPR.
Ważne zmiany
W czwartej edycji PR Wings wprowadzono kilka zmian. To m.in. rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Zabieg ten ma być odpowiedzią na sygnały płynące z rynku do SAPR. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją: kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów nt. danej firmy, usługi czy idei. Jury PR Wings nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu: tym razem obrady jury skrócono z dwóch do jednego etapu głosowania.
Nagrody z misją w tle
Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie PR Wings zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR. Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go jury złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR. W ten sposób stowarzyszenie chce podkreślić związek konkursu z realizowaną przez siebie misją, jaką jest nie tylko reprezentacja, ale też wspieranie szeroko rozumianej branży PR w Polsce.
Zgłoszenia do PR Wings przyjmowane są od 25 czerwca do 4 września br., a zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada 2024 roku. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do trzech). Szczegółowe zasady konkursu, związane z nim opłaty oraz regulamin dostępne są TUTAJ
Kategorie konkursu PR WINGS 2024
A. Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
2. PR produktowy
3. Komunikacja kryzysowa
4. Public Affairs i lobbying
5. ESG i CSR
6. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
7. Angażujący event
8. Komunikacja B2B
9. Efektywność roku
10. Employer branding
11. Komunikacja wewnętrzna
12. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
13. Ochrona przed dezinformacją
14. Kampania edukacyjna
B. Kategorie sektorowe:
1. Transport, spedycja, logistyka
2. Technologie i innowacje
3. Branża FMCG
4. Rynek zdrowia
5. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
6. Branża motoryzacyjna
7. Sport, turystyka, hotelarstwo
8. Przemysł, chemia, energetyka
9. Finanse i ubezpieczenia
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK