
Wystartowała V edycja konkursu Sopockie Perły
- przez Think MICE
Od restauracji, hoteli i przestrzeni widowiskowych po produkty, wydarzenia czy inicjatywy społeczne. Pragnąc wyłonić i nagrodzić podmioty napędzające potencjał turystyczny Sopotu, już po raz piąty członkowie Sopockiej Organizacji Turystycznej (SOT) wraz z Kapitułą wybiorą laureatów konkursu Sopockich Pereł. Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym THINK MICE.
Nagrody główne w konkursie – 5 tys. zł do wykorzystania na działania promocyjne – przyznawane będą zwycięzcom, których przedsięwzięcia z zakresu rozwoju turystyki, wpisują się w jedną z następujących kategorii:
- Gościnność (konsekwentne podejmowanie wysiłku mającego na celu zapewnienie klientom bezpieczeństwa pobytu i miłej atmosfery, co wywołuje ich pozytywne emocje i sprawia, że pobyt w Sopocie jest niezapomniany).
- Kulinaria (czyli oferta gastronomiczna, która coraz częściej zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie destynacji wieloma zmysłami).
- Wydarzenie (niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym. W tym roku, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznane zostaną dwie nagrody – dla wydarzenia lub cyklu wydarzeń do 500 osób oraz powyżej 500 osób).
- Debiut (dla podmiotów z szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklepów, kawiarni, atrakcji dla dzieci, ale także organizatorów wydarzeń odbywających się po raz pierwszy w Sopocie, będących urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta w 2023 roku).
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są od 6 do 27 listopada br. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej Gali Sopockich Pereł w styczniu 2024 roku.
W ubiegłych latach w konkursie Sopockie Perły wzięło udział prawie 140 podmiotów. Nagrody dla najlepszych przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie przyznano w pięciu kategoriach. Docenieni zostali ci, którzy wyróżnili się na tle gościnności czy oferty kulinarnej, ale również przysłużyli się ochronie środowiska, okazali się najbardziej nowatorscy czy przyjaźni dla turystów. – Duża liczba zgłoszeń do udziału w kolejnych edycjach Sopockich Pereł pokazuje, że konkurs stał się pożądanym wyróżnieniem wśród sopockich przedsiębiorców, którzy kształtując branżę turystyczną kurortu, pragną przyciągać tu coraz więcej gości. Szacunek oraz wyrazy uznania należą się wszystkim uczestnikom. To dzięki ich kreatywności, nieszablonowemu podejściu do biznesu i zyskaniu rosnącej sympatii gości, Sopot jest tak chętnie odwiedzanym miejscem – powiedział Bartłomiej Barski, prezes SOT.
Formularz konkursowy dostępny jest TUTAJ
Szczegóły i regulamin konkursu można znaleźć TUTAJ
Źródło: materiały prasowe, oprac. IK