
Spółka Kraków5020 operatorem Centrum Kongresowego ICE Kraków
- przez Think MICE
Spółka Kraków5020 została operatorem Centrum Kongresowego ICE Kraków oraz platformy PLAY KRAKÓW.
Kraków5020 to spółka miejska, powołana do życia przez prezydenta Krakowa. Funkcjonuje jako Destination Management Organisation (DMO), a jej głównym celem jest budowanie wizerunku miasta, zarządzanie nim i promocja, we współpracy z wieloma podmiotami z różnych dziedzin. Chodzi o zareklamowanie i rozwijanie potencjału stolicy Małopolski, jako miejsca, w którym warto lokować wydarzenia MICE: konferencje, kongresy, targi i eventy z całego świata. Zadania Kraków5020 to angażowanie Krakowa w realizację wydarzeń o znaczeniu międzynarodowym, naukowym, kulturalnym, sportowym, włączanie się w rozwój turystyki biznesowej i religijnej, a także stwarzanie warunków dla lokowania w Krakowie prestiżowych instytucji i siedzib dużych przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych. – Tu jesteś. Kraków stawiamy na pierwszym miejscu, jako miasto które może być wzorem, które mówi otwartym językiem. Koordynując promocję za pomocą narzędzi spółki możemy dotrzeć do większego grona odbiorców w Polsce i za granicą – powiedziała Izabela Błaszczyk, prezeska Kraków5020.
Działanie Kraków5020 ma umożliwić miastu sukces biznesowy i idący za nim sukces ekonomiczny, którego beneficjentami będą wszyscy mieszkańcy Krakowa – nie tylko ci, którzy pracują w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Zyski dla Krakowa to większe wpływy z podatków do kasy miasta, a te przekładają się na lepszą jakość życia (m. in. na lepsze chodniki, ulice, inwestycje w żłobki czy przedszkola, funkcjonalną komunikację miejską).
Model działania DMO pozwala ocenić, jakie są aktualne potrzeby wizerunkowe miasta Krakowa, angażuje do współpracy szerokie grono partnerów i pozwala na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. – Analizujemy kierunki rozwoju i skuteczności działań branży turystycznej i MICE, czyli spotkań i wydarzeń, monitorujemy, jak funkcjonowanie poszczególnych branż, biznesów, przedsiębiorstw wpływa na globalną koniunkturę miasta. Wzorujemy się przy tym na najlepszych przykładach – instytucjami DMO promującymi miasta dysponują np. Londyn, Bruksela, Wiedeń, Berlin, Rzym, Amsterdam i Madryt – powiedziała Paula Fanderowska, wiceprezes ds. marketingu i ICE Kraków.
Do działania Kraków5020 wykorzystuje wiele narzędzi, m. in. marki własne i partnerstwa. Markami własnymi spółki są Centrum Kongresowe ICE Kraków i zlokalizowane w nim studio hybrydowe. Kolejne marki to miejska platforma VOD PLAY KRAKÓW, PLAY KRAKÓW NEWS, Pawilon Wyspiańskiego. To także realizowane w Centrum Kongresowym cykl koncertów ICE Classic oraz cykl otwartych wydarzeń dla rodzin Dzień dobry ICE Kraków, znana krakowianom Powolna sobota – cykl wydarzeń slowlife czy cykl akcji CSR. Partnerstwa realizowane przez spółkę Kraków5020 to projekty Kraków Network – zrzeszający krakowską branżę MICE i Power of 4 – zrzeszające obiekty konferencyjne w Polsce.
W listopadzie Kraków5020 będzie zarządzała Oficjalną Siecią Informacji Miejskiej InfoKraków, do której należą: Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego – Powiśle 11, punkt w Sukiennicach, ICE Kraków i Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Balicach, na Szpitalnej 25, Józefa 7, św. Jana 2, Zgody 7. Docelowo spółka weźmie pod zarządzanie Centrum Literatury i Języka Planeta Lem.
Źródło: materiały prasowe, oprac. IK