Fot. Materiały prasowe

Nowy projekt promujący Warszawę na rynkach zagranicznych

przez Think MICE

Mazurkas DMC Poland, Warsaw Convention Bureau (WCB) oraz Brill AV Media uruchomiły nowy projekt promujący Warszawę na rynkach zagranicznych.

2 marca br. w jednej z czterech przestrzeni studyjnych Brill AV Media został zainaugurowany projekt Warsaw Kick-Off Meeting 2021. Inicjatorem i pomysłodawcą przedsięwzięcia jest zespół Mazurkas DMC Poland. Spotkanie było transmitowane na żywo i zgromadziło ponad 160 wyselekcjonowanych planistów z głównych rynków europejskich jak również Meksyku i Stanów Zjednoczonych.
Mazurkas DMC Poland wraz partnerami WCB oraz Brill AV Media zorganizowało spotkanie online dedykowane zagranicznym organizatorom spotkań. Jego format, jak również produkty i usługi przedstawione podczas 30-minutowego streamingu, znalazły uznanie pośród zagranicznych organizatorów konferencji i kongresów, planistów stowarzyszeń naukowych, meeting plannerów z biur incentive oraz agencji eventowych.

Głównym założeniem projektu była stymulacja popytu na Polskę z zaznaczeniem Warszawy, jako szybko rozwijającej się destynacji MICE. Pomimo obecnie panującej pandemii, restrykcji związanych z podróżami i niemożności organizacji wydarzeń w Polsce, partnerzy projektu zgodnie uznali, że czas ten powinien zostać wykorzystany na zaprezentowanie stolicy w nowoczesnym wydaniu, gotowej do organizacji imprez w nowej rzeczywistości, jak tylko będzie to możliwe. Wszyscy są spragnieni podróży, niektóre rynki zaczynają już dawać sygnały poprzez zapytania na planowanie wydarzeń na kolejne lata. Zagraniczni planiści powoli wracają do pracy i zaczynają przygotowywać prezentacje dla klientów, które mają wzbudzić popyt na ich usługi. Te kraje, które będą aktywnie informować o nowościach, ukażą oferty dostosowane do obecnych czasów oraz wymogów sanitarnych i zasad bezpieczeństwa, będą z pewnością jako pierwsze brane pod uwagę przy okazji selekcji destynacji.

Kluczowym elementem spotkania było zaprezentowanie kontrahentom nowych inwestycji i obiektów, ciekawych atrakcji oraz unikatowych miejsc, przy okazji organizacji wydarzeń w Warszawie. Do projektu zostali zaproszeni również członkowie Warszawskiej Organizacji Turystycznej – Elektrownia Powiśle, Muzeum Polskiej Wódki, Restauracja Belvedere, Muzeum Życia w PRL oraz nowo otwarty kompleks hotelowo-konferencyjny – Crowne Plaza Warsaw – The Hub. Prezentacje tych obiektów i ich możliwości zostały przedstawione w formacie krótkich nagrań video – wirtualnych site inspection. Unikatową cechą było personalne podejście do przedstawienia każdego z obiektów i atrakcji przez zespół Mazurkas oraz WCB, jak również krótkie wywiady z przedstawicielami każdego z miejsc. Za scenariusz, realizację i montaż filmów z site inspection odpowiedzialna była Małgorzata Hulewicz, MICE sales & marketing executive w Mazurkas DMC Poland.

– Ten projekt pokazuje, że synergia działań wśród członków naszej organizacji może prowadzić do wielu pozytywnych efektów. Lokalna branża pomimo obecnej sytuacji jest niesamowicie kreatywna i przedsiębiorcza. Cieszy nas duża liczba oglądających i ich aktywność w trakcie streamingu, żywy dowód na zainteresowanie naszym miastem i jego ofertą wśród zagranicznych organizatorów spotkań. Warszawa bardzo korzysta z faktu, że może pochwalić się zarówno nowymi inwestycjami, jak i unikatowymi, historycznymi miejscami – powiedział Marek Skowerski, senior manager – Corporate Meetings & Events w WCB.  

Wydarzenie online przybliżyło klientom pomysły na organizację wydarzeń w Warszawie, ale umożliwiło również rozmowę z profesjonalnymi organizatorami spotkań oraz zapoznanie się z ich zakresem usług oraz aktualnymi projektami, nad którymi pracują pomimo pandemii.

– Jesteśmy pewni, że podróże i spotkania powrócą, dlatego tak ważne są tego typu wspólne przedsięwzięcia, informujące klientów nie tylko o bieżącej sytuacji, ale przede wszystkim o nowych możliwościach i zasobach destynacji, o ciekawych produktach i o partnerach, którzy tu na nich czekają oraz o kondycji i projektach takich podmiotów, jak nasza firma – powiedziała Marta Kicler, business development director w Mazurkas DMC Poland.

Zespół Mazurkas DMC Poland już w zeszłym roku zorganizował kilka mniejszych prezentacji online, które spotkały się z dość dużym zainteresowaniem i uznaniem ze strony klientów z zagranicy.

– Pozytywny feedback utwierdził nas w przekonaniu, że takie działania są niezwykle potrzebne i należy je kontynuować na większą skalę. I tu pojawił się pomysł zaproszenia do współpracy WCB oraz Brill AV Media – dodała Marta Kicler. – Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym projekcie i zaprezentować część możliwości, jakie niesie za sobą świat wydarzeń online. Rok 2020 uświadomił nam, jak ważne są kontakty międzyludzkie, możliwość podróżowania i spotykania się, dlatego nie możemy doczekać się realizacji eventów live – powiedział Marcin Wójcicki, director of sales w Brill AV Media.

Warsaw Kick-Off Meeting 2021 był ciekawym doświadczeniem ze względu na to, iż od początku do końca został przygotowany na bazie własnego pomysłu i zrealizowany za pomocą własnych zasobów. Wspólny projekt Mazurkas DMC Poland, Warsaw Convention Bureau oraz Brill AV Media zakończył się sukcesem, w związku z czym organizatorzy uznali, że będzie kontynuowany.

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK