Fot. Materiały prasowe

Cztery lata konferencji ABSL z event-factory

przez Think MICE

Cztery miasta, ponad 4,5 tys. reprezentantów biznesu, administracji państwowej i samorządowej, 380 speakerów, prawie 200 wystąpień, paneli dyskusyjnych i prezentacji oraz miesiące prac nad rozwojem projektu. Tak w liczbach prezentują się cztery ostatnie edycje konferencji ABSL (Association of Business Service Leaders). Za ich przygotowanie odpowiadała agencja event-factory.

ABSL Poland (Association of Business Service Leaders) jest organizacją reprezentującą polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu. Doroczna konferencja to platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, budująca dialog pomiędzy światami biznesu, polityki i nauki, ściągająca do Polski przedstawicieli kadry zarządzającej najwyższego szczebla z całego świata. Jej celem jest stworzenie możliwości interakcji i wymiany pomysłów oraz dyskusji nad najnowszymi megatrendami, zarówno w sektorze, jak i poza nim. Do tej pory odbyło się już dziesięć edycji tego wydarzenia. Od czterech lat jego realizatorem jest agencja event-factory.

– Przez cztery lata, ramię w ramię z ABSL Poland, konsekwentnie budujemy markę wydarzenia, będącego dziś jedną z biznesowych wizytówek Polski na arenie międzynarodowej. Z roku na rok stawiamy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej, co wynagradzają nam wypełnione sale konferencyjne i zaangażowanie uczestników. To dla nas najlepszy znak, że idziemy w dobrym kierunku – powiedział Konrad Koper, współwłaściciel event-factory. – Ostatnie cztery edycje konferencji to setki godzin spotkań, burz mózgów, sesji kreatywnych, wizji lokalnych, planowania i testowania innowacyjnych rozwiązań. Jestem dumny, że połączone siły naszych zespołów pozwoliły stworzyć wydarzenie, które po dziesięciu latach wciąż zaskakuje i nie pozwala o sobie zapomnieć na długo po finałowym wystąpieniu – dodał Sebastian Godula, współwłaściciel event-factory.



Speakerzy
Konferencja ABSL to z jednej strony czołowe nazwiska wielkiej polityki oraz autorytety świata finansów i ekonomii, z drugiej grono międzynarodowych ekspertów, na co dzień współtworzących globalne marki. Wydarzenie od lat kreuje przestrzeń wymiany idei dla tych środowisk i stawia na najwyższy poziom merytoryczny. Gośćmi ostatnich edycji byli m.in. Madeleine Albright, Tony Blair, David Cameron, Condoleezza Rice oraz Simon Sinek. Zakończoną niedawno dziesiątą odsłonę konferencji pod hasłem „The New Next”, swoją obecnością uświetnił Bill Clinton. Wspólnie ze 118 światowej klasy ekspertami, z których aż 44 proc. stanowiły kobiety, wypełnił po brzegi wnętrza warszawskiego Centrum Expo XXI. Szeroki wachlarz tematyczny programu oraz możliwość stworzenia ścieżki uczestnictwa opartej o preferencje i zainteresowania pozwalają każdemu na spersonalizowanie wydarzenia i wyciągnięcie z niego jak najwięcej. Program wypełniają m.in. wykłady, panele, warsztaty, debaty oskfordzkie oraz spotkania w formule okrągłych stołów. W trakcie minionych edycji część z nich, dzięki transmisjom na żywo, wyszła także poza mury sal konferencyjnych i trafiła do szerokiego grona odbiorców w sieci.

Networking
„Poland. The place to grow” – pod tym hasłem odbyła się dziewiąta edycja konferencji ABSL. Na gości Międzynarodowych Targów Poznańskich czekały trzy główne ścieżki tematyczne, z których jedna nosiła tytuł „Ludzie”. To właśnie ludzie od lat stanowią największą siłę wydarzenia i budują jego markę. Z tego powodu tworzenie ambasadorów, grona firm i społeczności skupionych wokół konferencji oraz kreowanie atmosfery przyjaznej nawiązywaniu relacji stanowi drugi z filarów projektu. Część networkingowa obejmuje szereg wydarzeń o zróżnicowanej formule. W 2018 r. konferencję otworzył ABSL Welcome Cocktail, który wpisując się w trend zwrotu ku naturze nawiązał do hasła przewodniego edycji. Goście zostali przywitani wśród kwiatów, mchów i instalacji roślinnych, które zamieniły poznańską Concordię Design w business garden. ABSL Gala Dinner stanowił propozycję dla osób ceniących bardziej oficjalne spotkania. Podczas uroczystego obiadu mogli oni porozmawiać z panelistami, praktykami, organizatorami, a także Simonem Sinekiem, do którego należało finałowe wystąpienie. Nie zabrakło również części nieoficjalnej z ABSL Party oraz połączenia networkingu z pasją do biegania w postaci ABSL Business Run. W 2018 r. w programie wydarzeń towarzyszących wzięło udział łącznie ponad 700 gości.

Oprawa
Głównym założeniem ósmej odsłony konferencji ABSL było z kolei łamanie utartych schematów. Dyskusja o zmianach i nowych trendach w biznesie oprawiona została scenografią, która wykorzystując walory zabytkowych wnętrz łódzkiego gmachu EC1 zamieniła wydarzenie w multimedialny spektakl. Całość inspirowana była myślą przewodnią konferencji – „The Old World Disrupted”. Oprawa wykorzystywała najnowsze technologie eventowe, które nadały wydarzeniu ruchu i dynamiki. Scenografia otaczająca uczestników z trzech stron łączyła elementy statyczne, ekrany o różnych formatach i rozmiarach oraz dziewięć ruchomych ekranów projekcyjnych. W jej centrum znalazły się dwa ekrany diodowe o łącznej powierzchni ponad 100 mkw., a na ścianach bocznych zainstalowane zostały podłużne panele diodowe otaczające uczestników, do wykonania których posłużyła kurtyna HoLED o powierzchni 95 mkw. Dopełnieniem grafik wyświetlanych na ekranach diodowych była ruchoma projekcja. Dziewięć prostokątnych ekranów projekcyjnych dzięki wyciągarkom linowym poruszało się w pionowej płaszczyźnie, co pozwoliło na nadanie scenografii dynamiki. Tego typu rozwiązania zostały zastosowane w Hali Maszyn po raz pierwszy.

Impakt
Siódma edycja wydarzenia zorganizowana została pod hasłem „Transforming ourselves, changing the world” i poświęcona była szeroko rozumianej transformacji, dotykającej różnych obszarów biznesu, od relacji, przez modele zarządzania, miejsca, aż po międzynarodową politykę. Trudno wyobrazić sobie lepszą lokalizację na tego typu dyskusję niż Katowice, gdzie co roku powstaje sześć nowych centrów usług dla biznesu, a przemiany miasta dostrzegane są w kraju i poza jego granicami. Ich lokalnym symbolem było nowo otwarte Międzynarodowe Centrum Kongresowe oraz siedziba NOSPR, w których odbyło się wydarzenie. Łączenie tematyki konferencji z miejscem jej organizacji i swoistym DNA miasta-gospodarza stanowi kolejny z filarów projektu. Przemysł spotkań w Polsce to ponad 1 proc. PKB, a samorządy już dawno odkryły jego znaczenie dla promocji i gospodarki regionów. Konferencja ABSL jest szansą dla miasta, stawiając je w centrum uwagi przedsiębiorców, inwestorów oraz reprezentantów korporacji z całego świata. Dzięki ścisłej współpracy z samorządami, ABSL pomaga tę szansę wykorzystać. Program siódmej edycji konferencji obejmował wystąpienia reprezentantów władz samorządowych i szereg site tourów prezentujących gościom walory regionu. Ponadto, miasto było obecne w strefie wystawienniczej, a komunikacja i promocja wydarzenia była głęboko osadzona w kontekście jego lokalizacji. Potencjał miejsc uwalniany jest także przez szereg inicjatyw towarzyszących konferencji, w tym zapoczątkowany w Katowicach ABSL Start-up Challenge, który od czterech lat wspiera przedsiębiorczość i innowacyjność. Ich grono uzupełniają także ABSL Talks, będący spotkaniem skierowanym do młodych ludzi poszukujących inspiracji i szansy rozwoju, a także program ABSL Academy skoncentrowany na kształceniu przyszłych pracowników sektora nowoczesnych usług biznesowych. – Ostatnie cztery lata Konferencji ABSL to krok milowy dla jej rozwoju i rozpoznawalności na arenie międzynarodowej. Cieszę się, że postawiliśmy go razem z event-factory. Łącznie 24 miesiące intensywnych prac nad projektem sprawiły, że zatarliśmy granice w relacjach klient-agencja, stając się jednym zgranym zespołem ze wspólnym celem – zbudować markę wydarzenia, na które ludzie czekają – podsumowała Marcelina Godlewska, managing director w ABSL.

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK


Leave your comments

Comments