Nowości na targach CONVENE

przez Think MICE

Rozpoczęła się już rejestracja wystawców zainteresowanych wzięciem udziału w ósmej edycji targów CONVENE (tzw. early-bird Exhibitor registration). Impreza odbędzie się w dniach 12-13 lutego 2020 r., jak zwykle w Wilnie. Organizatorzy zapowiadają, że nie zabraknie na niej pewnych nowości. 

Za organizację CONVENE odpowiedzialna jest oficjalna agencja rozwoju biznesu i turystyki w Wilnie – Go Vilnius. W związku z coraz większym zainteresowaniem targami oraz rosnącą liczbą zawieranych umów pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym instytucja po raz pierwszy nawiązała współpracę z zewnętrznym podmiotem – firmą Baltic Travel Group, która została oficjalnym PCO imprezy. Zabieg ma pozwolić na unowocześnienie CONVENE (ich formuła od samego początku nie uległa zmianie) i sprawienie, aby stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla uczestników, a przy tym efektywniejsze biznesowo. Więcej szczegółów zostanie podanych wkrótce.

– Z dumą przyjmujemy tę rolę, szczególnie, że wspieramy i kibicujemy CONVENE od zawsze. To najważniejsze tego typu wydarzenie w naszym regionie. Mamy ambitne plany co do przyszłorocznej edycji – pragniemy wykorzystać wszystkie osiągnięcia i wiedzę z ostatnich siedmiu lat, wprowadzając jednocześnie pewne nowe rozwiązania, które sprawią, że satysfakcja wystawców, zwiedzających i hosted buyersów będzie jeszcze większa – powiedział Vlad Koriagin, dyrektor generalny Baltic Travel Group.

Nadrzędnym celem CONVENE jest popularyzacja oferty MICE z krajów regionu północno-wschodniej Europy, ze szczególnym naciskiem na państwa bałtyckie. Poza firmami z Litwy, Łotwy i Estonii wystawiają się tam również reprezentanci agencji DMC, PCO, convention bureaux, hoteli i centrów konferencyjnych m.in. ze Skandynawii, Białorusi, Rosji, Ukrainy, a także z Polski. Ubiegłoroczna edycja targów przyciągnęła ponad tysiąc uczestników, w tym 165 hosted buyersów z 30 krajów oraz ponad 80 wystawców z regionu. W sumie odbyli oni ok. 2,6 tys. rozmów biznesowych. Poza rozmowami na hali targowej zaproszeni goście mieli okazję wziąć udział w bogatym programie sesji edukacyjnych oraz szeregu wydarzeń towarzyszących, takich jak koktajle networkingowe, uroczyste kolacje oraz wyjazdy post tourowe.

– Jesteśmy dumni, że każda kolejna edycja CONVENE jest tak dobrze przyjmowana przez branżę. Zarówno opinie wystawców, jak i zwiedzających w przeważającej większości są bardzo pozytywne. Podobnie jak ocena przemysłu spotkań w naszym regionie. Najlepszym dowodem jest fakt, że tylko w Wilnie w ubiegłym roku odnotowano 30 proc. wzrost liczby międzynarodowych konferencji, których łączna wartość wyniosła ok. 57 mln Euro. To napawa optymizmem – powiedziała  Inga Romanovskienė, dyrektor Go Vilnius.

THINK MICE po raz kolejny został oficjalnym partnerem medialnym CONVENE, na Litwie dystrybuowane będzie również międzynarodowe wydanie naszego miesięcznika.  

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK

 

Leave your comments

Comments