Fot. Materiały prasowe/Bea World Festival

Ogłoszono zwycięzców World Best Events

przez Think MICE

W portugalskiej Coimbrze ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu branżowego World Best Events. Rozdanie nagród miało miejsce podczas uroczystej gali zorganizowanej w ramach Bea World Festival.

W tym roku nagrodę główną – Bea World Grand Prix – otrzymała agencja Laqshya Live Experiences z Indii za event Google Home Training, przygotowany dla firmy Google. Chwalono przede wszystkim oryginalny pomysł, polegający na zorganizowaniu dla uczestników escape roomu. Bez wcześniejszego uprzedzenia gościom zostały zabrane telefony komórkowe i inne urządzenia mobilne – aby wydostać się z budynku musieli wykorzystać możliwości oferowane przez Google Home. Ta sama agencja zdobyła także trzecią nagrodę (Third Prize), tym razem za realizację CSR-ową Equal Street dla Times Of India, pokazującą że ulice nie muszą być zarezerwowane wyłącznie dla samochodów. Akcja miała miejsce w Mumbaju, gdzie przez kilka tygodni w każdą niedzielę na kilku miejskich ulicach odbywały się różnego rodzaju aktywności dla mieszkańców (m.in. joga, zumba, taniec). Drugim miejscem w World Best Events uhonorowano z kolei czeską agencję Jad Productions za event #24RIDE związany z premierą nowego Mercedesa Klasy A.
 
W tegorocznej edycji konkursu World Best Events znalazły się też cztery realizacje z Polski, z czego dwie nominowano do ścisłego finału. Mowa o gali rozdania nagród Bestsellery Empiku zorganizowanej przez Empik i agencję Allegro oraz akcji Ognioodporna tęcza przygotowanej przez agencję interaktywną 180heartbeats + JUNG v MATT dla Ben & Jerry’s (Unilever). Ten drugi projekt, polegający na odtworzeniu (wspólnie ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości) tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie zdobył drugie miejsce w kategorii event non-profit. – W tym roku nominacje do konkursu uzyskało ok. 130 projektów z całego świata. Ich poziom był naprawdę wysoki, dlatego jako jury nie mieliśmy łatwego zadania. Problemem były czasami jedynie bariery językowe, które sprawiały, że reprezentanci niektórych agencji nie mogli w pełny, zadowalający ich sposób zareklamować swoich eventów i przekazać nam ich przesłania – powiedziała Dagmara Chmielewska, dyrektor zarządzająca Stowarzyszenia Branży Eventowej, która jako jedyna osoba z Polski zasiadała w kapitule tegorocznej edycji World Best Events.
 
Konkurs World Best Events ma na celu wyróżnienie najlepszych światowych realizacji eventowych, stawiających na efektywność, innowacyjność i kreatywność. Zgłaszane projekty oceniane są przez jury złożone z reprezentantów stowarzyszeń branżowych oraz korporacji, zlecających tego typu wydarzenia. Konkurs odbywa się w trakcie Bea World Festival – The International Festival of Events and Live Communication, uważanego za jedno z ważniejszych wydarzeń międzynarodowej branży eventowej. – Bea World Festival to świetna okazja do networkingu, wymiany wiedzy, doświadczeń i nawiązywania nowych kontaktów. Gorąco zachęcam przedstawicieli branży eventowej z Polski do udziału w tym wydarzeniu w przyszłości – powiedziała Dagmara Chmielewska. 
 
MK