Fot. Materiały prasowe

Święto Turystyki Motywacyjnej Incentive Travel z SOIT

przez Think MICE

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zorganizowało w Klubie Sosnowym w Warszawie „Święto Incentive Day”. Składająca się z dwóch części impreza odbyła się 21 czerwca.

Pierwszą częścią „Święta Incentive Day” była konferencja pod nazwą „Dobre Praktyki i Innowacje w Turystyce Incentive Travel – nowy początek”. Przybyłych członków stowarzyszenia, klientów incentive travel, przedstawicieli organizacji rządowych pozarządowych, branżowych, kontrahentów i partnerów powitali prezes i vice prezes zarządu SOIT: Olga Krzemińska-Zasadzka oraz Łukasz Adamowicz.



Na część merytoryczną złożyły się trzy panele. W pierwszym z nich zaprezentowano wyniki „Barometru SOIT” za lata 2020-2022 i przedstawiono prognozę na rok 2023. Szczegółowe dane z trzech ostatnich lat, pokazujące wartość rynku oraz jego strukturę zostały zebrane od wszystkich agencji incentive travel (23 agencji) zrzeszonych w SOIT, zagregowane przez Agencję Badania Rynku ABR SESTA oraz opatrzone komentarzem Krzysztofa Pobożniaka, prezesa firmy Haxel Events & Incentive, członka SOIT.  Na konferencji wyniki badania i płynące z nich wnioski przedstawiła Anna Ruman z ABR SESTA (więcej na temat „Barometru SOIT” pisaliśmy TUTAJ).

W drugiej części Edyta Dróżdż (Brykała), dyrektor Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego (CMRT) oraz Łukasz Adamowicz, wiceprezes SOIT, członek Rady CMRT i prezes BFC zaprezentowali misję i wizję Centrum – organizacji, która powstała przy współpracy Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, Polskiej Izby Turystyki, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) i SOIT dla profesjonalizacji branży i upowszechniania dobrych praktyk na rynku usług turystycznych oraz wspierania władz publicznych w dążeniu do eliminowania działań niezgodnych z prawem.



Po przerwie kawowej i rozmowach kuluarowych rozpoczęto kolejną część konferencji. Otworzył ją panel dyskusyjny, do którego moderatorki – Grażyna Woźniczka z Polka Travel oraz Grażyna Łukaszyk z NU Horizons zaprosiły: Agnieszkę Majkowską z firmy Prudential oraz Ewę Cabaj z Allianz (reprezentujące klientów korporacyjnych branży incentive travel), J.J. Singha prezesa Weco Travel Weco-Travel oraz zrzeszenia IATA (jako eksperta od rynku przewozów lotniczych), Andrzeja Hulewicza, prezesa Mazurkas Travel i Małgorzatę Panawę z warszawskiego hotelu Marriott (jako głos branży hotelarskiej).




Przedmiotem rozmowy była analiza sytuacji na rynku po okresie pandemii. W dyskusji wybrzmiały wszystkie problemy we współpracy na linii klient-agencja-kontrahent: niskie budżety, kłopoty z rezerwacją biletów lotniczych, powielanie rezerwacji przez kilka agencji stających do tego samego przetargu czy kłopoty z rezerwacją hoteli dla grup. Strona korporacyjna na prośbę moderatorów opisała specyfikę procesów przebiegających po ich stronie. Efektem dyskusji są wnioski dotyczące konieczności przeprowadzenia akcji edukacyjno-informacyjnej dla klientów.

Ostatni panel rozpoczęła wykładem wprowadzającym do szerokiego zagadnienia jakim jest ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny) Joanna Bańkowska, ekspert z firmy IGK Technology. Następnie moderatorka Olga Krzemińska-Zasadzka, prezes Agencji Power i SOIT, zaprosiła do dyskusji pięciu panelistów: Joannę Bańkowską (IKG Technology), Grażynę Woźniczkę (Polka Travel), JJ Sigha (Weco Travel), Wiesława Miguta (Klub Sosnowy) oraz Grzegorza Chełmeckiego (Product BBF). Rozmawiano o działaniach, jakie musi podjąć branża incentive, aby w łańcuchu dostaw oferować produkt czy usługę zgodnie z aktami prawnymi stanowiącymi o ESG.




Druga część „Święta Incentive Day” miała miejsce wieczorem. Była to uroczysta gala pod hasłem „Z nami lato cały rok”.
Podczas oficjalnej części zostały przedstawione działania SOIT podejmowane w ciągu ostatnich trzech lat (w postaci filmów i prezentacji). Podsumowano też prelekcje i dyskusje, które miały miejsce w czasie porannej konferencji.

Po raz pierwszy SOIT przyznał też wyróżnienia w postaci Statuetek – tzw. Barometrów SOIT. Wręczono je sześciu osobom, za ich wkład w rozwój turystyki motywacyjnej w latach 2020-2022.



W drugiej części gali odbyła się licytacja pamiątek podróżniczych ofiarowanych przez członków SOIT. Dochód z aukcji w wysokości 50 100 zł zostanie przekazany na realizację celów statutowych Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła” – na wakacje dla 28 dzieci i młodzieży z Kamionki i Milanówka w wieku 6-14 lat, a także na budowę nowego domu dla podopiecznych fundacji w Kamionce.

W programie nie zabrakło czasu na spotkania i rozmowy networkingowe. Wystąpił też zespół coverowy Drugi Tydzień.

Wydarzenie jako zadanie publiczne pn. „Incentive Day 2023 – innowacje dla rozwoju turystyki Incentive Travel” uzyskało dofinansowanie ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2023/0063/2260/UDOT/DT/BP z dnia 14.06.2023 r.


Źródło: SOIT, oprac. MK