Jaroslaw Marciuk

przez Think MICE

Jak skutecznie wykorzystać LinkedIn w branży MICE w 2024 roku

W poprzednim artykule omawiałem kluczowe trendy w social mediach oraz zjawiska warte obserwacji w 2024 roku. Środowisko META, obejmujące Facebooka, Instagrama oraz nowość – Threads, a także platformy takie jak X (Twitter), TikTok, YouTube etc., nieustannie ewoluuje. Ale bądźmy pragmatyczni – w obliczu ograniczonego czasu i zasobów, trudno jest wykorzystać wszystkie możliwości tworzenia treści, angażowania społeczności oraz komercjalizacji działań na tak wielu platformach. Jeśli miałbym wskazać jedną, na której warto skupić wysiłki marketingowe w naszej branży, bez wahania wybrałbym LinkedIn, który w 2023 roku przekroczył miliard użytkowników. Jak najskuteczniej używać tego narzędzia? Przyjrzyjmy się kilku trendom.

Storytelling. Opowiadanie historii to potężne narzędzie marketingowe, szczególnie na LinkedIn. Historie mogą dotyczyć inspiracji w karierze, jak i codziennych wyzwań biznesowych. Ludzie 22 razy bardziej skłonni są zapamiętać fakt, jeśli jest on zaprezentowany w formie opowieści. Dlatego storytelling nie traci na popularności, umożliwiając dzielenie się zarówno sukcesami, jak i porażkami, co uczy i inspiruje odbiorców.

Krótkie formy wideo. Badania pokazują, że użytkownicy LinkedIn o 20 proc. chętniej udostępniają treści wideo niż inne typy postów. Krótkie wideo – od porad biznesowych, przez rozmowy na tematy branżowe, aż po kreatywne prezentacje – stają się kluczowym elementem angażowania odbiorców i budowania relacji.

Spersonalizowana treść. LinkedIn odchodzi od korporacyjnego i formalnego wizerunku na rzecz bardziej autentycznej i osobistej komunikacji. Udostępnianie historii biznesowych, dyskusje o wyzwaniach zawodowych i prywatnych, a nawet publikowanie zdjęć z życia codziennego, przyczyniają się do budowania głębszych relacji i bardziej znaczących interakcji. Pamiętaj, że ludzie kupują od ludzi, więc dzielenie się tym, co nas motywuje, jest ważne.

Większa aktywność na osobistych profilach. Przyciągają one aż o 561 proc. więcej uwagi niż te publikowane na kontach firmowych. Dlatego kadra zarządzająca, liderzy oraz właściciele firm powinni wykorzystywać LinkedIn do budowania osobistej marki, jako liderów opinii oraz zwiększania widoczności i reputacji swojej firmy czy instytucji. Tu zwracam się szczególnie do tych Czytelniczek i Czytelników, którym powtarzam to, gdy się widzimy się osobiście. Mam nadzieję, że na spotkaniu organizowanym przez Poland Convention Bureau POT w marcu w Katowicach wszyscy będziemy działali aktywnie na tej platformie.

AI i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. LinkedIn coraz mocniej inwestuje w AI, aby umożliwić tworzenie bardziej spersonalizowanych treści oraz znajdowanie odpowiednich profesjonalistów. Możemy spodziewać się opartych na AI narzędzi sprzedażowych, rekomendujących treści, ułatwiających promocję biznesów i destynacji, wspierających w wyszukiwaniu pracy i rekrutacji czy dających możliwość syntezy długich tekstów. Dodatkowo analizując sieć kontaktów i nasze doświadczenie AI może wskazać nowe umiejętności, które warto rozwijać. Pamiętajcie, że zarówno LinkedIn, jak i OpenAI należą do Microsoftu.

Wyszukiwanie społecznościowe (ang. Social Search). Staje się coraz bardziej popularne, zwłaszcza wśród pokolenia Z. Użytkownicy szukają informacji za pomocą wbudowanych funkcji wyszukiwania na platformach społecznościowych, zamiast korzystać z tradycyjnych wyszukiwarek internetowych. LinkedIn dostosowuje się do tego trendu, koncentrując się na wyszukiwaniu tematycznym i słowach kluczowych, przy jednoczesnym minimalizowaniu znaczenia hashtagów.

CSR i ekologia. W świecie, gdzie świadomość ekologiczna i społeczna nabiera znaczenia, firmy działające w sektorze MICE często podkreślają swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, organizację ekologicznych wydarzeń, a także inicjatywy społeczne i charytatywne. Prezentowanie tych działań na LinkedIn, poprzez case studies, raporty z realizacji czy dyskusje na temat przyszłości branży w kontekście ekologii, stają się dowodem na odpowiedzialność firmy i jej liderów.

Podsumowując. LinkedIn w 2024 roku będzie kontynuował ewolucję, stając się jeszcze ważniejszą platformą dla profesjonalistów i firm z branży MICE. Wykorzystanie opisanych powyżej trendów pozwoli nie tylko na budowanie silnej obecności na tej platformie, ale też na generowanie wartościowych leadów i tworzenie głębszych, autentycznych relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Pamiętajmy, że w erze cyfrowej transformacji kluczem do sukcesu jest nie tylko śledzenie trendów, ale również ich kreatywne wykorzystanie w celu wyróżnienia się na tle konkurencji.

Jaroslaw Marciuk. Jaroslaw Marciuk. Gdańszczanin, entuzjasta social mediów dostrzegający ich zalety i wady. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem destynacji, social mediami oraz B2B influencer marketingiem. Główny specjalista Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau w Polskiej Organizacji Turystycznej. Pasjonat fotografii mobilnej, prowadzi społeczność Igers Poland. Po pięciu latach emigracji w Wielkiej Brytanii wrócił do Polski. Mieszka w Warszawie z żoną Alicją. Kontakt: jaroslaw@duolook.pl

CZYTAJ WIĘCEJ