Jaroslaw Marciuk

przez Think MICE

10 myśli z targów IMEX 2024

1. Król i królowa muzyki
Muzyka to siła napędowa wydarzeń. Nie inaczej jest na IMEX. Zgadzamy się, że najlepsze happy hour na targach organizuje Norwegia. Choć slogan kraju brzmi „Norway – Powered by Nature”, na tę godzinę „Norway is powered by Music”. Mimo że tym razem obyło się bez lodu i rękawiczek, atmosfera była wyjątkowa. Król jest jeden – to DJ Fox – Arve Lindgren z Bergen Convention Bureau, który w tym roku ponownie wystąpił z Brianem Allanem (bohaterem SYLWETKI marcowego wydania THINK MICE).

Król rządził w środowy wieczór, ale królową poranków była Basia Giewont. Codziennie można było usłyszeć jej zniewalający głos w galerii między halą 8 a 9. Koncerty, zwane Musical Mornings, organizowane były przez Polską Organizację Turystyczną – Poland Convention Bureau.

2. Sport i MICE
Wydarzenia sportowe stanowią istotny element przemysłu spotkań. Podczas IMEX, Francja promowała igrzyska olimpijskie w Paryżu, tematem przewodnim stoiska Niemiec było Euro 2024, Düsseldorf postawił nawet ogromny puchar z zegarem odliczającym czas do mistrzostw.

3. Bezalkoholowe opcje
Pozostajemy w Niemczech. A to z powodu spotkania „Stuttgart Wine Experience – Wine o`clock”. Destynacja podąża za trendami, wprowadzając bezalkoholowe wina (serwowano ich trzy rodzaje). To przykład, że można i warto proponować takie opcje na wydarzeniach.

4. Rozwój branżowych mediów
Media MICE prezentowały się na IMEX bardzo dobrze, mając niewielkie stoiska. Niektóre z nich – jak Headquarters Magazine – powiększyły zespoły. Zawsze dobrze zamienić słowo po polsku z Vivian Xu, absolwentką Akademii Leona Koźmińskiego. Z ekipą trzech osób odpowiedzialnych za tworzenie treści cyfrowych przybył Mash Media Group, wydawca m.in. Exhibition World oraz Conference and Meeting World. Przy okazji dziękuję Paulowi Colstonowi za przeprowadzenie wywiadu ze mną. Nie zabrakło też kolejnej edycji Ljubljana Talks, podczas której Jan Oršič z Ljubljana Convention Bureau i Gorazd Čad z Kongres Magazine nagrywali wywiady z liderami branży. Aby zapewnić atrakcyjny przekaz, media i dziennikarze muszą wciąż się uczyć, zdobywać umiejętności i wdrażać nowe formaty. Przy wyborze partnerów do współpracy zwracam na to uwagę.

5. Immersyjne budki i doświadczenia
Toronto Convention Bureau zaprosiło do immersyjnej budki #MeetInToronto, gdzie wyświetlane były filmy promujące miasto. Odbywało się to w dynamicznej i atrakcyjnej formie wizualnej wewnątrz czarnego sześcianu. Z kolei w kabinie Sensiks i Immersia doświadczaliśmy filmów wielozmysłowo. Po założeniu maski i gogli można było „odpłynąć”, czując zapachy, chłód lub ciepło, słysząc powiew wiatru i widząc pędzące obrazy na około głowy.

6. Hologramy ARHT
Podziękowania dla Encore za zapewnienie najzabawniejszego doświadczenia podczas targów. Połączenie humoru z technologią hologramu okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki technologii ARHT mogliśmy przeobrazić się w kreskówkowe wersje samych siebie.

7. IMEX Design i Digital Marketing
Wprowadzenie przez IMEX Group w ub.r. nowego brandingu było kamieniem milowym, kontynuującym działania digital marketingowe. Warto obejrzeć rolki na Instagramie @imex_group wykonane przez Suzanne Medcalf Mulligan i jej zespół. Przekazują informacje, ale stanowią też przykład innowacyjnego ducha IMEX.

8. Stylowy krok
Podczas spaceru po hali 8 zauważyłem stoisko, które wzbudziło moją ciekawość. Prezentowano na nim buty sportowe IMEX, zaprojektowane przez firmę BrandYourShoes. Świetny, przyciągający uwagę pomysł.

9. Maciej Kautz
Chciałbym wspomnieć o polskim akcencie, który napawa mnie dumą. Maciej Kautz pełnił rolę moderatora spotkań i paneli odbywających się podczas sesji edukacyjnych. Życzę mu dalszego rozwoju kariery na międzynarodowych wydarzeniach. IMEX stanowi doskonałą referencję.

10. Social Media Listening Report
Radość tworzenia i magia raportowania. Czym byłyby social media bez możliwości ich mierzenia? Jak co roku przygotowuję IMEX Frankfurt Quick & Sweet Social Media Report. Tym razem korzystam z najnowszych funkcji AI oferowanych przez Brand24. Instagram znów lepszy od X, szczegóły wkrótce…

Jaroslaw Marciuk. Jaroslaw Marciuk. Gdańszczanin, entuzjasta social mediów dostrzegający ich zalety i wady. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem destynacji, social mediami oraz B2B influencer marketingiem. Główny specjalista Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau w Polskiej Organizacji Turystycznej. Pasjonat fotografii mobilnej, prowadzi społeczność Igers Poland. Po pięciu latach emigracji w Wielkiej Brytanii wrócił do Polski. Mieszka w Warszawie z żoną Alicją. Kontakt: jaroslaw@duolook.pl

CZYTAJ WIĘCEJ