Fot. THINK MICE

Nowe Trendy w Turystyce 2018: od Nautilusa do work life balance 

przez Think MICE

„Zacznijmy od przyszłości”, „Marketing nieoczywisty kontratakuje”, „Marketing kierunku.Veni.Vidi.Vici”, „Nowe technologie/Powrót do przyszłości”, „Zarządzanie talentami (nie) tylko dla orłów” – to nazwy bloków tematycznych konferencji „Nowe Trendy w Turystyce 2018”, która w miniony piątek (6 kwietnia) odbyła się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. 

Konferencja rozpoczęła się panelu poświęconego projektowi „Nautilus Gdańsk”. To nazwa wielkiego centrum rozrywkowo-rekreacyjnego (z oceanarium), którego budowa jeszcze w tym roku rozpocznie się w Gdańsku. Obiekt ma powstać przy Stadionie Energa Gdańsk, finansowany jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (prywatny inwestor – PFI Future, pieniądze z budżetu miasta – spółka Arena Gdańsk plus kredyty i fundusze kapitałowe). O projekcie oraz jego potencjale turystycznym (ale również potencjale dla branży MICE) podczas konferencji mówili: Marek Nowara, prezes PFI Future, Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska oraz dr Krzystof Celuch (Celuch Consulting). 

Kolejny blok tematyczny – „Marketing nieoczywisty kontratakuje” – poświęcony był najnowszym trendom w komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem video marketingu (wystąpienie na ten temat mieli Magdalena i Bartłomiej Daniłoś) oraz reklamy natywnej (wystąpienie Wioletty Wabnic i Dominiki Olszyny z Wirtualnej Polski) . Ta część konferencji rozpoczęła się jednak od prelekcji Julii Izmałkowej, CEO agencji badawczej IZMAŁKOWA. Zwróciła ona uwagę, że dobre rozeznanie na temat tego, co może czekać nas w przyszłości wynika z naszego dobrego rozumienia teraźniejszości. 

W części konferencji odbywającej się pod hasłem „Marketing kierunku.Veni.Vidi.Vici” głos zabrali:  
Burkhard Kieker (Chief Executive Officer of Berlin Tourismus & Kongress GmbH), Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Olivier Ponti (Manager Research at Amsterdam Marketing, Chairman Research & Statistics Working Group at European Cities Marketing) oraz prof. Robert Bębęn (Uniwersytet Gdański). W bloku: „Nowe technologie/Powrót do przyszłości” z kolei wystąpili: Natalia Hatalska, Tomasz Nadolny, Violetta Hamerska. 

Ostatni blok: „Zarządzanie talentami (nie) tylko dla orłów” rozpoczęło wystąpienie Piotra Buckiego (o tym, że zamiast mówić o zarządzaniu czasem powinniśmy uczyć się świadomego, uważnego, i rozważnego korzystania z czasu). Na zakończenie tej części, ale też całej konferencji odbyła się dyskusja „Dream team – pozwól sobie być innym, pozwól innym być sobą” dotycząca współpracy w pracy (przy więciu od uwagę różnicy chcrakterów, osobowości, temperamentów i stylów działania). Jej uczestnicy: Piotr Bucki, Sylwia Gadomska oraz Anna Strzałkowska (moderator) mówili o tym, jak życie osobiste może wpłynąć na życie zawodowe  oraz  jak zachować  balans praca-życie osobiste. 

Konferencję Nowe Trendy w Turystyce poprowadził Jarosław Kuźniar, dziennikarz i podróżnik, właściciel butikowego biura podróży i serwisu goforworld.com

Konferencji Nowe Trendy towarzyszy konkurs co roku towarzyszy konkurs Tourism Trends Awards. Na liście tegorocznych finalistów znaleźli się: Toruńscy Partacze i Narodwe Muzeum Morskie w Gdańsku (kategoria Debiut Roku); Gmina Olsztyn oraz High Grade IS Sp. z o.o (Kampania Produktu Turystycznego), Elitours Guides Eliza Wasiewicz i Muzeum Górnictwa Węglowego (Nowa oferta turystyczna) oraz AdvTrace – Adventure Trace i Bidroom (IT dla turystyki). 

kos 

 

Leave your comments

Comments

  • No comments found