Fot. Eric van Nieuwland

ICP Group dla WOMEX

przez Think MICE

WOMEX the World Music Expo 

Pod koniec października Katowice były gospodarzem Targów Muzyki Świata WOMEX (World Music Expo).

W wydarzeniu uczestniczyło ponad 3 tys. zwiedzających z całego świata, kilkadziesiąt zespołów, liczni wystawcy i dziennikarze. Przygotowaniem imprezy zajęła się agencja ICP Group. Dużego wsparcia udzieliło Jej również samo miasto.

Organizowany od 1994 r. WOMEX uznawany jest za jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń poświęconych tzw. world music (muzyka ludowa, etniczna i folkowa oraz inne gatunki nią inspirowane). Katowicka impreza, podobnie jak poprzednie edycje festiwalu, składała się z dwóch głównych części – dziennej i wieczornej. W ciągu dnia odbywały się targi z udziałem ok. 300 wystawców (m.in. agencji koncertowych, festiwali), konferencje (ponad 100 mówców), koncerty dzienne oraz seanse filmowe. Część wieczorna – tzw. Showcase Festival poświęcona była występom, w ramach których równolegle na sześciu scenach, od godz. 21.00 do 4.00 odbywały się koncerty artystów z całego świata (ok. 40 zespołów). Ich selekcji, na podstawie wcześniejszych konkursów, dokonali członkowie jury WOMEX, tzw. Siedmiu Samurajów.


Fot. Eric van Nieuwland

Ważnym elementem tegorocznej edycji wydarzenia była też część kulinarna. Składała się na nią strefa cateringowa „Flavours of Poland” mająca przybliżyć uczestnikom smaki i dania kuchni polskiej oraz strefa „Local foods”, w ramach której serwowano specjały kuchni śląskiej. Za jej przygotowanie odpowiadały katowickie restauracje. Ofertę kulinarną uzupełniały food trucki podczas wieczornej części wydarzenia.
Wszystkie wydarzenia odbywające się w ramach WOMEX zorganizowano w obiektach należących do tzw. Strefy Kultury (na którą składają się Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Hala Spodek, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia oraz Muzeum Śląskie). Na potrzeby the World Music Expo wykorzystano przestrzenie MCK (część targowa, scena offWOMEX, scena Daily Stage, pokazy filmowe), Spodka (scena Twin Stage) i NOSPR (scena Theatre Stage i Kato Connections, koncerty inaugurujące i kończące imprezę). Nocne występy DJ-skie odbywały się w położonym nieopodal klubie Królestwo. W całej imprezie wzięło udział ok. 3 tys. osób, z czego przytłaczającą większość, bo aż 2,5 tys., stanowili goście z zagranicy.

(...)

Michał Kalarus

Więcej w listopadowym numerze THINK MICE.

ZAMÓW PRENUMERATĘ